Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Rząd chce dofinansować zakup rowerów elektrycznych

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął konsultacje dotyczące programu dofinansowania zakupu rowerów elektrycznych. Koszt programu szacowany jest na 300 mln złotych.

  • Mariusz Marszałkowski
03/07/2024
w News
Rower elektryczny freepik

Rower elektryczny freepik

Dofinansowanie na rower elektryczny

Od 4 lipca rozpoczną się konsultacje dotyczące założeń programu o tytule „Mój rower elektryczny”. Konsultacje mają potrwać do 18 lipca. Program „Mój rower elektryczny” jak czytamy w projekcie przesłanym do konsultacji, ma na celu obniżenie niskiej emisji tzw. smogu poprzez ograniczenie zużycia paliw kopalnych w transporcie. Fundusz chce też zadbać o dobre nawyki transportowe oraz o zdrową kondycję społeczeństwa.

NFOSiGW zakłada, że w budżecie wynoszącym 300 mln złotych w ramach bezzwrotnych dotacji uda się sfinansować zakup ponad 46,600 rowerów elektrycznych. Program miałby być realizowany w latach 2025-2029. Nabór wniosku odbywałby się w trybie ciągłym w trakcie trwania programu, lub do wyczerpania środków finansowych. Dofinansowanie przypadałoby na rowery elektryczne, rowery elektryczne tzw. cargo oraz wózki rowerowe.

Zgodnie z definicją rowerem elektrycznym jest pojazd o szerokości nie przekraczającej 0,9 metra, napędzany siłą mięśni wspomaganej napędem zasilanym prądem o napięciu nie wyższym niż 48V, o mocy znamionowej nie przekraczającej 250W i maksymalnym wspomaganiu do prędkości 25 km/h. Dofinansowanie miałoby stanowić do 50% wartości kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 5 tys. złotych w przypadku rowerów pasażerskich. W przypadku rowerów transportowych tj. Cargo oraz wózków rowerowych wysokość dofinansowania może sięgać do 9 tys. złotych. (również 50 procent kosztu kwalifikowanego).

Źródło: NFOSiGW

https://polon.pl/news/program-moj-prad-6-0-ruszy-we-wrzesniu-2024-roku
  • Mariusz Marszałkowski

    Redaktor Naczelny POLON.PL. Wcześniej związany z BiznesAlert.pl oraz College of Europe w Natolinie. Zajmuje się tematyką bezpieczeństwa, energetyki i polityki wschodniej. Absolwent Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.

    View all posts
Tagi: dofinansowanieEnergetykaEuropaGospodarkaNFOŚiGWPieniądzePolskaRowery elektryczneTransformacja
ShareTweet
Następny artykuł
Czeczeńscy bojownicy fot. Makhaterltak

Zamach w Dagestanie: efekt radykalnej islamizacji Kaukazu Północnego?

Komentarzy 8

  1. wujek dobra rada says:
    1 rok ago

    Jeśli nie wiadomo o co chodzi to ktoś przyjął łapówkę i musi się teraz wywiązać.

    Odpowiedz
  2. Tengo says:
    1 rok ago

    Co za debilizm, dofinansować pojazdy z natury ekologiczne napędem nieekologicznym i spowodować windowanie ich cen. Ktoś nieźle w łapę wziął.

    Odpowiedz
  3. zero.bog says:
    1 rok ago

    No cóż. Na dofinansowaniach do ociepleń domów wyrosło kilka potężnych finansowo Firm i kilku nowych „najbogatszych Polaków”. Fotowoltaika i wiatraki dały fortunę kolejnym wpływowym biznesmenom. IZERA skonsumowała pół miliarda złotych i nigdy nie wyjedzie na drogę. Teraz – jak rozumiem – jakiś kolejny „wpływowy człowiek” ma zamiar dorobić się na rowerach, a dopłaty rządowe gwarantują i zbyt i dobrą cenę. Szkoda mi tego Kraju. Potencjał wielki, a od setek lat tak, jak to Matejko namalował. Byle urwać kawałek czerwonego sukna dla siebie!

    Odpowiedz
  4. andy says:
    1 rok ago

    A możeby tak po prostu zaczęli robić ścieżki rowerowe?

    Odpowiedz
  5. bartino says:
    1 rok ago

    A może by zwykle rowery które są tańsze, zdrowsze i nie pobierają prądu?

    Odpowiedz
  6. Hoojnarope says:
    1 rok ago

    Kto na tym skorzysta? Kross, Merida, Unibike? Kiedy to okradanie ludzi się skończy? Pieniądze z podatków są trwonione!

    Odpowiedz
  7. zero.bog says:
    1 rok ago

    W uczciwym Państwie nie ma żadnych dopłat, subwencji, zwolnień podatkowych, ulg, przywilejów czy immunitetów. W uczciwym Państwie publiczne pieniądze są wykorzystywane tylko i wyłącznie dla dobra publicznego. Społeczeństwo płaci podatki tylko w tym celu, żeby dzięki nim ogarniać sprawy dla Społeczeństwa istotne, i wszystkim służące. Kierowanie publicznych pieniędzy na wsparcie JAKICHKOLWIEK!! prywatnych przedsięwzięć to nic innego, jak usankcjonowana „prawem” korupcja i sabotaż. No dobra! Ja wiem że to co napisałem, to utopia i mrzonki! Ale iluż to „Wieszczów” marzyło o Polsce dobrobytu??!!

    Odpowiedz
  8. polacy pokochali says:
    1 rok ago

    Znam ludzi branży, na dotacjach robi się całkiem niezłe wałki. Ludzie kupują motorówki, kampery itp.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najpopularniejsze

  • Mapa potencjalnej lokalizacji Aerostatów w Polsce fot. DOD

    Gdzie staną polskie aerostaty? MON wskazuje lokalizacje. Ekspert: Decyzja na plus

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Operacja Horyzont. Tysiące wojskowych na pomoc SOK

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Obrona Cywilna w PRL (Jak było?)

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • W lipcu padł rekord produkcji energii ze słońca w Polsce. Co to oznacza?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ile będzie kosztować modernizacja sieci przesyłowej w Polsce?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

ul. Wróbla 24/1
02-736 Warszawa

Redaktor naczelny:
Cezary Bielakowski
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.