Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Huti atakami paraliżują żeglugę przez Kanał Sueski. Najwięksi armatorzy wstrzymują tranzyt

Po Maersk również pozostali światowi armatorzy logistyczni poinformowali o zaprzestaniu korzystania z Kanału Sueskiego jako trasy transportu towarów z Azji do Europy. Jest to spowodowane atakami rakietowymi jemeńskich bojowników Huti na statki przepływające przez Morze Czerwone.

  • Mariusz Marszałkowski
    Mariusz Marszałkowski
2023/12/18
w News
Statek kontenerowy MSC fot. wikimedia

Statek kontenerowy MSC fot. wikimedia

Share on FacebookShare on Twitter

Huti atakują, armatorzy się boją

Największa linia kontenerowa na świecie MSC ogłosiła, że ​​jej statki nie będą przepływać przez Kanał Sueski w kierunku wschodnim i zachodnim „dopóki przejście przez Morze Czerwone nie będzie bezpieczne”. Szwajcarsko-włoski gigant żeglugowy wspomniał, że 15 grudnia nad ranem kontenerowiec MSC Palatium III o ładowności 2500 TEU został zaatakowany podczas tranzytu przez Morze Czerwone. Załoga jest cała, ale statek doznał uszkodzeń w wyniku pożaru i musiał zostać tymczasowo wycofany z użytkowania.

Jak informuje MSC, obecnie trwa przekierowanie tranzytu towarów na trasie alternatywnej wokół Przylądku Dobrej Nadziei. – będzie to miało wpływ na harmonogram i czas dostaw towarów – dodaje MSC.

Taką samą decyzję jak MSC wcześniej podjął również duński Maersk. O wstrzymaniu do odwołaniu przechodzenia przez cieśninę Bab al Mandab. Czasowo przejścia przez cieśninę podjął również niemiecki armator Hapag-Lloyd, francuski CMA CGM oraz izraelski ZIM.

Nie wiadomo jak długo potrwa sytuacja wstrzymania żeglugi przez Kanał Sueski ze względu na ataki Huthi. Jednak decyzje o wstrzymaniu traznytu przez najkrótszą drogę z Europy do Azji będzie miało spory wpływ na handel i wzrost kosztów i czasu transportu towarów na trasie Azja-Europa-Azja.

Eskalacja ataków ze strony Huti ma związek z wojną izraelsko-palestyńską. Jemeńscy bojownicy zapowiedzieli ataki na statki przepływające przez Morze Czerwone dopóki Izrael nie wstrzyma operacji wojskowej w Strefie Gazy. W rejon Morza Czerwonego i Cieśniny Bab al Mandab wysyłane są okręty wojenne państw NATO, które mają chronić żeglugę cywilną przed atakami Huti. W ostatnich dniach kilka okrętów już z powodzeniem brało udział w odpieraniu ataków dronów i rakiet.

Źródło: MSC/Container-news/Reuters

Bałtyk stał się gorącym morzem. Polska musi być mądra PRZED szkodą

  • Mariusz Marszałkowski
    Mariusz Marszałkowski

    Redaktor Naczelny POLON.PL. Wcześniej związany z BiznesAlert.pl oraz College of Europe w Natolinie. Zajmuje się tematyką bezpieczeństwa, energetyki i polityki wschodniej. Absolwent Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.

    View all posts

Tagi: AzjaGospodarkaHutiŻegluga
Poprzedni artykuł

Poprawa usług publicznych jest kluczem do naprawy polskiej demografii

Następny artykuł

PIE: Światowe ceny mieszkań w ujęciu realnym spadają

Następny artykuł
Aut. freepik z Freepik

PIE: Światowe ceny mieszkań w ujęciu realnym spadają

Komentarzy 1

  1. Pingback: Blinken: Przez ataki Huti, ceny produktów i towarów wzrosną - Polon.pl

Najpopularniejsze

  • Mapa potencjalnej lokalizacji Aerostatów w Polsce fot. DOD

    Gdzie staną polskie aerostaty? MON wskazuje lokalizacje. Ekspert: Decyzja na plus

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Rafinerie w Rosji – dlaczego są celem numer jeden? 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Nowa giełdowa mapa Polski. Orlen największą firmą pod względem kapitalizacji rynkowej

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ukraińcy osiągnęli cel. Rosja od marca zakazuje eksportu benzyn

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Zapomniana wojna domowa w Mjanmie

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Gdańskie lotnisko rozrasta się. Powstanie nowy hangar do serwisowania

30 października, 2025

Gwardia Narodowa pozostanie w Waszyngtonie co najmniej do lutego

30 października, 2025

Indie zbudują samolot razem z rosyjską firmą objętą sankcjami

28 października, 2025

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.