Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Chińskie samochody elektryczne wchodzą do Maroka

W czerwcu chińska firma Gotion High-Tech podpisała z rządem Maroka umowę na budowę pierwszej w kraju gigafabryki akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV). W ten sposób Pekin chce zabezpieczyć sobie dostęp do europejskich i amerykańskich rynków, pomimo nałożonych ceł - podaje Politico.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/06/27
w News
aut. btrchina.com

aut. btrchina.com

Share on FacebookShare on Twitter

Dziura w murze

Według informacji Politico, park przemysłowy Cité Mohammed VI Tanger Tech w Maroku zapełnił się chińskimi producentami części samochodowych i akumulatorów do EV. Maroko posiada umowy handlowe z UE oraz USA, dzięki którym Pekin będzie w stanie zabezpieczyć swoje łańcuchy dostaw do zachodnich krajów. 

Chińscy producenci pojazdów elektrycznych Hailiang, Shinzoom i BTR New Material Group ogłosili plany utworzenia zakładów produkcyjnych w Maroku, powstało tam również wiele spółek joint venture między chińskimi i zachodnimi firmami produkującymi akumulatory do EV.

Pod koniec czerwca Chiny i UE potwierdziły, że rozpoczną konsultacje w sprawie unijnego dochodzenia antysubsydyjnego dotyczącego pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin. W jego wyniku Bruksela nałożyła na chińskich producentów EV cła do wysokości nawet 38,1 procent. Waszyngton wprowadził cła na pojazdy elektryczne z Chin w wysokości 100 procent.

Jak zaznacza Politico, Maroko jest kluczowym ośrodkiem produkcyjnym dla branży motoryzacyjnej, a w 2023 roku wyprzedziło Chiny i Japonię jako eksporter samochodów do UE. Największa część z nich została wysłana do Francji, Włoch i Hiszpanii. 

Stanowi to bardzo dobre rozwiązanie dla Chin, które chcą zapewnić sobie możliwość sprzedaży swoich produktów EV “tylnymi drzwiami”, z pominięciem ceł nałożonych przez Waszyngton i Brukselę. Dodatkowo marokański rynek pozostaje stabilny i zapewnia tanią siłę roboczą. 

Z kolei Maroko chce uzyskać dostęp do technologii pojazdów EV. Rabat chce, aby w 2035 roku (przed zakazem zakupu nowych aut spalinowych) auta elektryczne stanowiły 60 procent eksportu pojazdów do UE. 

Pekin i Bruksela rozmawiają na temat ceł na chińskie EV

Źródło: politico.eu

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: ChinyElektromobilnośćUE
Poprzedni artykuł

Wszystkie zamówione czołgi M1A1 Abrams są już w Polsce

Następny artykuł

Francja: propozycje Zjednoczenia Narodowego sprzeczne z Zielonym Ładem

Następny artykuł
Obecny prezes Zjednoczenia Narodowego Jordan Bardella na plakatach wyborczych z 2021 roku, aut. SYBARTS z Flickr

Francja: propozycje Zjednoczenia Narodowego sprzeczne z Zielonym Ładem

Najpopularniejsze

  • Rosja intensyfikuje zakłócanie sygnału GPS nad Bałtykiem

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Francuskie „Młoty” zaczęły spadać na Rosjan (WIDEO)

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Czy Izrael stosuje adekwatne środki w wojnie z Hamasem? 22 tys. zabitych w Gazie

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Atak na amerykańską bazę w Iraku z polskimi żołnierzami

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ukraińcy znaleźli sposób na „Szhidy”. Spadają bez użycia rakiet. A co z Polską?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności