Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Francja: propozycje Zjednoczenia Narodowego sprzeczne z Zielonym Ładem

Zjednoczenie Narodowe przedstawiło program wyborczy, w którym proponuje m.in. zrezygnowanie z zakazu sprzedaży aut spalinowych do 2035 roku, zniesienie stref niskiej emisji, wzmocnienie kontroli importu żywności i ożywienie energii jądrowej.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/06/27
w News
Obecny prezes Zjednoczenia Narodowego Jordan Bardella na plakatach wyborczych z 2021 roku, aut. SYBARTS z Flickr

Obecny prezes Zjednoczenia Narodowego Jordan Bardella na plakatach wyborczych z 2021 roku, aut. SYBARTS z Flickr

Share on FacebookShare on Twitter

Zmiana Zielonego Ładu

“Chociaż Francja jest jednym z pięciu krajów o najmniejszych szkodach dla środowiska, każdego dnia gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa są poddawane represyjnym normom ekologicznym, które penalizują zarówno siłę nabywczą, jak i wzrost gospodarczy” – zaznaczono w programie Zjednoczenia Narodowego. “Będziemy rozwijać zdroworozsądkową ekologię, opartą na realiach naukowych, która chroni poziom życia Francuzów i gwarantuje naszą narodową niezależność”.

“Atrakcyjne koszty i niezawodność oferowane przez nasz system elektroenergetyczny należą już do przeszłości, a rząd każe Francuzom płacić za swoje błędy w kwestii energii jądrowej i katastrofalnych europejskich przepisów regulujących rynek energii. Ponowna industrializacja i rozwój technologii jutra, takich jak sztuczna inteligencja, wymagają powrotu do konkurencyjnej, niskoemisyjnej i obfitej energii, która od dawna zapewnia Francji przewagę konkurencyjną” – dodano. 

W wymienionych punktach znalazła się m.in. rezygnacja z zakazu sprzedaży samochodów spalinowych do 2035 roku, z jednoczesnym zaznaczeniem “zachęcenia francuskich producentów do opracowania przystępnych cenowo ekologicznych pojazdów”. 

Unijny projekt jest również kontestowany w pozostałych krajach członkowskich. W marcu niemiecka partia CDU/CSU oznajmiła, że chce wycofać się z unijnego zakazu. “Chcemy znieść zakaz silników spalinowych i zachować najnowocześniejszą niemiecką technologię silników spalinowych oraz rozwijać ją dalej w sposób neutralny technologicznie” – podano. 

Zjednoczenie Narodowe chce również znieść strefy niskiej emisji (LEZ), czyli obszary, w których niektóre pojazdy są zakazane, w oparciu o normy zanieczyszczenia określone w dyrektywie UE dotyczące jakości powietrza. LEZ nie są obowiązkowe, jednak ich zakazanie “skazałoby Francję na duże liczbę kar [unijnych]” – wskazuje cytowany przez Euractiv Zachary Azdad, specjalista ds. polityki motoryzacyjnej w organizacji pozarządowej Transport & Environment.

W programie partii Marine Le Pen znalazła się również propozycja obniżenia podatku VAT na produkty energetyczne z 20 procent do 5,5 procent – wliczając w to wszystkie rodzaje paliw, a nie (jak chce UE) jedynie energię elektryczną i gaz. Dodatkowo prezes partii Jordan Bardella kwestionuje zasady  europejskiego rynku energii elektrycznej, które wiążą ceny energii elektrycznej z najwyższymi kosztami produkcji energii w danym momencie.

Jednocześnie, wśród postulatów wymieniono: uruchomienie planu Marie Curie w celu ożywienia energii jądrowej, inwestowanie w zapory hydroelektryczne w celu zwiększenia ich zdolności produkcyjnych, odejście od węgla “na dobre” poprzez przekształcenie elektrowni w biomasę i rozwój zielonych technologii, takich jak wodór i energia geotermalna, a także zmniejszenie śladu węglowego Francji poprzez wspieranie relokacji przemysłu i promowanie lokalnych podmiotów w zamówieniach publicznych.

Jak zaznaczała Amanda Dziubińska z PISM w rozmowie z Polon.pl, Zjednoczenie Narodowe jest zdecydowanym przeciwnikiem europejskiego Zielonego Ładu, bardzo mocno optując za tym, aby ograniczenia nakładane na państwa członkowskie były jak najmniej restrykcyjne i daleko idące. Partia Le Pen nazywała Zielony Ład ekologią „karzącą”, proponując realizację „pozytywnej” polityki ekologicznej.

“Marine Le Pen nie chce dokonywać transformacji ekologicznej za wszelką cenę. W centrum stawia rozwój francuskiego atomu. Nie wzywa do całkowitego demontażu dotychczasowych wysiłków na rzecz klimatu , jednak nie chce prowadzić polityki klimatycznej za wszelką cenę, kosztem np. siły nabywczej Francuzów, czy funkcjonowania francuskiego przemysłu, zwłaszcza w obliczu konkurencji ze strony Chin i Stanów Zjednoczonych” – podkreślała Dziubińska. 

Uderzenie wyprzedzające: czy Macron utrzyma władzę we Francji?

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: EnergetykaFrancjaTransformacja energetycznaUE
Poprzedni artykuł

Chińskie samochody elektryczne wchodzą do Maroka

Następny artykuł

Putin, Xi i Biden odwiedzają Wietnam. Co chce ugrać Hanoi?

Następny artykuł
Prezydent Rosji Władimir Putin (z lewej) i prezydent Wietnamu Tô Lâm (z prawej), 20 czerwca 2024 roku, Hanoi, aut. Kristina Kormilitsyna (”Rossiya Segodnya“) z en.kremlin.ru

Putin, Xi i Biden odwiedzają Wietnam. Co chce ugrać Hanoi?

Najpopularniejsze

  • Rosja intensyfikuje zakłócanie sygnału GPS nad Bałtykiem

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Jak-52 nadal skutecznie zwalcza rosyjskie drony

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Finowie aresztowali rosyjskiego zbrodniarza. Ukraina chce jego ekstradycji

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ilu ukraińskich żołnierzy zginęło na wojnie? – nowe wyliczenia

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Rosjanie kładą stare opony na bombowce aby chronić je przed dronami

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności