Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

RAPORT: Większość Polaków widzi dezinformację w socialmediach

Zgodnie z wynikami badania “Digital Consumer Trends”, zleconych przez Deloitte, trzech na czterech Polaków w ciągu ostatniego roku spotkało się z dezinformacją w mediach społecznościowych, a co trzeci badany uważa, że zjawisko się nasila.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2023/12/05
w News
Aut. vecstock z Freepik

Aut. vecstock z Freepik

Share on FacebookShare on Twitter

Dezinformacja w sieci

Według przeprowadzonych badań w ciągu ostatnich 12 miesięcy trzech na czterech ankietowanych spotkało się z dezinformacją w mediach społecznościowych, 26 procent deklarowało, że nie spotkało się z dezinformacją lub nie ma takiej wiedzy. Co trzeci badany jest zdania, że zjawisko dezinformacji nasila się, a co dziesiąty, że spotyka się z nią rzadziej, niż rok wcześniej. 

Dr Michał Mostowik, ekspert ds. regulacji AI z Deloitte cytowany w raporcie zauważył, że wciąż nie dysponujemy przepisami rozpowszechniania “deepfake’ów”. Jak dodał, w ramach prac nad unijnym rozporządzeniem o AI planowane jest zobowiązanie twórcy „deepfake” do oznaczenia, że dana treść została wygenerowana sztucznie. Jak przewiduje Mostowik, jest to szansa ustanowienia pewnego standardu na rynku.

Połowa ankietowanych deklaruje, że spędza zbyt dużo czasu przed ekranem smartfona. Jednocześnie media społecznościowe są dla większości odbiorców poniżej 34. roku życia preferowanym źródłem dostępu do informacji (49 procent dla osób 18-24 i 30 procent dla 25-34 lat). Media społecznościowe to główny kanał dostępu do informacji dla 25 procent kobiet i 16 procent mężczyzn – mężczyźni chętniej korzystają z informacji pochodzących ze stron i aplikacji newsowych (26 procent).

Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami, dla konsumentów najważniejsze przy weryfikacji posiadanych subskrypcji są osobiste preferencje, zmiany w ofercie oraz własne możliwości finansowe.  Konsumenci szukają także możliwości współdzielenia kont – co trzeci użytkownik serwisu streamingowego współdzieli dostęp do konta z osobą z innego gospodarstwa domowego. Jedna trzecia użytkowników nie ponosi opłat za korzystanie ze streamingu wideo lub pokrywa jedynie część kosztów. 

Raport powstał na podstawie badania online przeprowadzonego w dniach 4-16 sierpnia 2023 roku na reprezentatywnej próbie 2000 respondentów w wieku 18-65 lat. 

Źródło: Deloitte/PAP

Czy stajemy się cyberbezpieczniejsi? Jak chronić się w internecie
  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: Polska
Poprzedni artykuł

Tańsze paliwo na święta? Spada cena ropy na świecie

Następny artykuł

Donald Tusk wstrzymał ustawę wiatrakową i obligo giełdowe

Następny artykuł
Wiatraki fot. Freepik

Donald Tusk wstrzymał ustawę wiatrakową i obligo giełdowe

Najpopularniejsze

  • Obrona Cywilna w PRL (Jak było?)

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Rafinerie w Rosji – dlaczego są celem numer jeden? 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Pojedynek powietrzny nad Odessą. Jak-52 vs rosyjski dron

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Nowa giełdowa mapa Polski. Orlen największą firmą pod względem kapitalizacji rynkowej

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Amerykański interwencjonizm: od „demokracji opatrznościowej” do Joe Bidena

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Nowe statki szkoleniowe będą przystosowane do ekspedycji naukowych

17 października, 2025

Sejm uchwalił podwyżkę stawki CIT dla banków

17 października, 2025

Czy Indie i USA zbliżą się energetycznie?

16 października, 2025

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.