Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Pekin i Bruksela rozmawiają na temat ceł na chińskie EV

Chiny i UE rozpoczną konsultacje w sprawie dochodzenia antysubsydyjnego UE, w wyniku którego nałożono cła do 38 procent na chińskie pojazdy elektryczne (EV) sprowadzane do Europy - donosi Politico.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/06/24
w News
Stacja ładująca EV fot. freepik

Stacja ładująca EV fot. freepik

Share on FacebookShare on Twitter

Wznowienie rozmów

“22 czerwca minister handlu Wang Wentao i wiceprzewodniczący wykonawczy i komisarz ds. handlu Komisji Europejskiej Valdis Dombrovskis przeprowadzili rozmowy wideo na prośbę tego ostatniego. Obie strony zgodziły się rozpocząć konsultacje w sprawie unijnego dochodzenia antysubsydyjnego dotyczącego pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin” – podała Chińska Izba Handlowa przy UE.

‼️Just in: China, EU on Saturday agree to launch talks on EU’s anti-subsidy investigation against Chinese EVs.

The decision was made during a video conference between Chinese Minister of Commerce Wang Wentao and @VDombrovskis pic.twitter.com/o2lD8y3FHR

— China Chamber of Commerce to the EU (CCCEU) 欧盟中国商会 (@CCCEUofficial) June 22, 2024

Jak zaznaczył cytowany przez Politico rzecznik handlowy Komisji Europejskiej Olof Gill, Dombrovskis i chiński minister odbyli w sobotę „szczerą i konstruktywną rozmowę na temat unijnego dochodzenia w sprawie subsydiowania pojazdów elektrycznych produkowanych w Chinach”.

Gill dodał, że obie strony zgodziły się zaangażować “w oparciu o fakty i przy pełnym poszanowaniu zasad WTO”. Strona unijna miała podkreślić, że wynik dochodzenia musi być skuteczny w zwalczaniu szkodliwego subsydiowania, a strony będą kontynuować współpracę “na wszystkich poziomach” w nadchodzących tygodniach.

12 czerwca Komisja Europejska przedstawiła wyniki dochodzenia antysubsydyjnego i ogłosiła indywidualne cła nałożone na trzech chińskich producentów EV obejmują: 17,4 procent dla BYD, 20 procent dla Geely oraz 38,1 procent dla SAIC.

Jak zaznaczono, pozostali chińscy producenci zostaliby objęci średniemu ważonemu cłu w wysokości 21 procent, a wszyscy pozostali producenci pojazdów BEV w Chinach, którzy “nie współpracowali w dochodzeniu:, podlegaliby następującemu cłu rezydualnemu w wysokości 38,1 procent. 

Kilka dni później Chiny wszczęły dochodzenie antydumpingowe w sprawie importowanej wieprzowiny i produktów pochodnych z Unii Europejskiej. Działanie wydawało się być wymierzone przede wszystkim w wieprzowinę przeznaczoną do spożycia przez ludzi oraz kraje eksportowe takie jak Hiszpania, Holandia, Francja czy Dania. 

Z kolei 18 czerwca odbył się piąty dialog wysokiego szczebla między Brukselą a Pekinem, dotyczący środowiska i klimatu, na którym Huiyao Wang, prezes chińskiego think-tanku Center for China and Globalisation zaznaczył, że europejska taryfa na EV jest “naprawdę niepotrzebna” i może stanowić wyraz “podwójnego standardu”. 

Chiny rozpoczęły dochodzenie antydumpingowe w sprawie wieprzowiny z UE

Źródło: politico.eu

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: ChinyElektromobilnośćGospodarkaUE
Poprzedni artykuł

Dagestan: napastnicy zabili 15 policjantów i kilku cywilów

Następny artykuł

10 bln dolarów potrzebnych na ubezpieczenie zielonej transformacji

Następny artykuł
Z Freepik

10 bln dolarów potrzebnych na ubezpieczenie zielonej transformacji

Najpopularniejsze

  • Prezydent Iranu Ebrahim Raisi, 24 sierpnia 2023 roku, z Flickr

    „Rzeźnik z Teheranu” nie żyje, Iran utrzymuje stabilną sytuację polityczną 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Rafinerie w Rosji – dlaczego są celem numer jeden? 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Gdzie staną polskie aerostaty? MON wskazuje lokalizacje. Ekspert: Decyzja na plus

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Amerykanie dostaną swojego BLIKa

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Zależność od Chin przesłania słoneczną przyszłość Europy 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności