Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Chiński producent baterii EV chce rozszerzyć łańcuchy dostaw

Chiński CATL prowadzi rozmowy z państwowymi funduszami majątkowymi (PFM), rodzinnymi firmami i producentami samochodów, chcąc pozyskać 1,5 mld dolarów na rozbudowę globalnego łańcucha dostaw baterii EV - donosi Financial Times.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/07/12
w News
Z Freepik

Z Freepik

Share on FacebookShare on Twitter

CATL w Europie

CATL to największy na świecie producent akumulatorów i baterii do pojazdów elektrycznych – jest dostawcą dla Tesli, Volkswagena oraz Forda. Jak podaje brytyjski dziennik, fundusz offshore pomógłby CATL sfinansować ekosystem firm niezbędnych do rozszerzenia produkcji w Europie oraz na pozostałych rynkach zagranicznych. 

Chińskie przepisy dotyczące bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) utrudniają CATL dokonywania dużych międzynarodowych inwestycji, ponieważ Pekin wymaga od firm uzyskania zgody rządu na BIZ powyżej określonego progu finansowego. Zazwyczaj jest to dość długotrwały proces. 

Financial Times zaznacza, że fundusz o wartości 1,5 mld dolarów miałby być ukierunkowany przede wszystkim na firmy, które będą mogły dostarczać akumulatory w Europie. Byłby zarządzany przez Lochpine Capital (z siedzibą w Hongkongu). CATL prowadzi obecnie rozmowy z państwowymi funduszami majątkowymi, firmami naftowymi i gazowymi a także europejskimi producentami na temat potencjalnych inwestycji. 

Chińska firma zdecydowała się na rozwój europejskich łańcuchów dostaw również ze względu na napięcia na linii Pekin-Waszyngton oraz cła wprowadzane przez USA na pojazdy elektryczne i elementy składowe EV pochodzące z Państwa Środka. Stany Zjednoczone starają się wzmocnić własny łańcuch dostaw m.in. poprzez ustawę Inflation Reduction Act (IRA) i brak ulg podatkowych m.in. dla produktów z Chin. 

Obecnie CATL buduje w węgierskim Debreczynie fabrykę o wartości 7,3 mld euro. Jak zaznaczał dr Jakub Bornio w rozmowie z Polon.pl: “Orbán chce uczynić z przemysłu bateryjnego i wytwórstwa kolejny motor napędowy węgierskiej gospodarki (…) Szacuje się, że w perspektywie kilku lat 3-5 procent węgierskiego PKB będzie generowane przez przemysł bateryjny”. 

Amerykanie chcą odzyskać kontrolę nad łańcuchem dostaw na potrzeby elektromobilności

Źródło: ft.com

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: ChinyElektromobilnośćUE
Poprzedni artykuł

Drugi Patriot dla Ukrainy od USA już oficjalnie

Następny artykuł

Katastrofa samolotu M-346 Bielik w Gdyni (WIDEO)

Następny artykuł
Miejsc katastrofy na lotnisku Babie Doły fot.x.com/DjangoBruinink

Katastrofa samolotu M-346 Bielik w Gdyni (WIDEO)

Najpopularniejsze

  • Od lewej: Dariusz Maruszczyk z zarządu LS Technics, Tadeusz Stachera z zarządu LS Technics i Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku. Podpisali umowę dotyczącą budowy nowego hangaru serwisowego. Fot.: Kamil Cisoń / PLG

    Gdańskie lotnisko rozrasta się. Powstanie nowy hangar do serwisowania

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • PSE publikuje raport i ostrzega przed deficytami energii elektrycznej

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Gwardia Narodowa pozostanie w Waszyngtonie co najmniej do lutego

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Rewolucja w Siłach Powietrznych. Z F-35 znikną biało-czerwone szachownice

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Gdzie staną polskie aerostaty? MON wskazuje lokalizacje. Ekspert: Decyzja na plus

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Gdańskie lotnisko rozrasta się. Powstanie nowy hangar do serwisowania

30 października, 2025

Gwardia Narodowa pozostanie w Waszyngtonie co najmniej do lutego

30 października, 2025

Indie zbudują samolot razem z rosyjską firmą objętą sankcjami

28 października, 2025

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.