Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Więcej paliw trafi do Polski przez Gdynię

PERN oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. dokonają inwestycji w wysokości 400 mln złotych, dzięki którym zwiększy się przepustowość bazy paliw PERN w Dębogórzu.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2023/08/30
w News
Baza PERN w Gdańsku, aut. PERN

Baza PERN w Gdańsku, aut. PERN

Share on FacebookShare on Twitter

Większe tankowce

Zarządy obydwu firm podpisały porozumienie, którego głównym założeniem jest rozładunek tankowców o nośności powyżej 120 tys. ton oraz możliwości magazynowania i szybkiej dystrybucji produktów w głąb kraju. 

Jak informuje PERN, wspomniane inwestycje wynikają z istotnego wzrostu zapotrzebowania na obsługę coraz większych tankowców naftowych, dostarczających swoje produkty do Polski. Od lutego 2022 roku i rozpoczęcia wojny na Ukrainie, paliwa, które trafiają do kraju, pochodzą z coraz odleglejszych kierunków. W związku z tym importerzy oczekują możliwości obsługi coraz większych zbiorników.

Mirosław Skowron, prezes Zarządu PERN podkreślił: “Świat energetyki, w tym obszar ropy i paliw zmienił się w sposób istotny od 24 lutego 2022 roku. Dziś paliwa, które docierają do Polski trafiają do nas spoza Rosji. Jako PERN jesteśmy dobrze przygotowani na to wyzwanie. Inwestycje, które realizujemy wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A., pozwolą nam znacznie poprawić elastyczność i efektywność całego systemu. To ważny sygnał dla polskiej gospodarki, ale też zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego państwa”.

Baza w Dębogórzu

Według informacji podanych na stronie PERN, w pierwszym półroczu 2023 roku terminal w Dębogórzu przyjął ponad 1,7 mln metrów sześciennych oleju napędowego – jest to blisko 60 procent więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku.

Przedsiębiorstwo podkreśla intensywne rozbudowywanie bazy. Jesienią tego roku firma planuje oddać do użytku dwa nowe zbiorniki po 32 tys. metrów sześciennych każdy. PLanuje również postawienie kolejnych trzech o pojemności 50 tys. metrów sześciennych oraz rozwój dystrybucji paliwa na cały kraj poprzez transport kolejowy.

Realizacja kluczowych inwestycji

Zgodnie z podpisanym porozumieniem, PERN ma wybudować trzy zbiorniki magazynowe w celu zwiększenia pojemności Dębogórza do 0,5 mln metrów sześciennych i rozbudować front kolejowy o kolejną kabinę załadunkową oraz front załadunkowy cystern drogowych. 

Port Gdynia z kolei zobowiązał się do przeprowadzenia i sfinansowania rozbudowy stanowiska przeładunkowego paliw płynnych oraz podjęcia dalszych prac analitycznych i rozwojowych, zmierzających do zwiększenia zdolności przeładunkowych portu. 

Jak zaznacza Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A: “Podpisanie porozumienia, w ramach naszej długotrwałej współpracy z PERN, jest kolejnym krokiem do zwiększenia możliwości przeładunkowych portu, poprzez rozbudowę i modernizację infrastruktury. Nasze relacje oparte są na strategii, w której nie tylko obie strony odnoszą korzyści, ale mają jasne cele dalszej rozbudowy, co przekłada się przede wszystkim na bezpieczeństwo energetyczne kraju”.

Źródło: pern.pl

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: EnergetykaPaliwaPolska
Poprzedni artykuł

Poncyljusz: Kształt Marynarki Wojennej powinien wyznaczać strategiczny plan, a nie pomorskie lobby

Następny artykuł

Wojna uderza w krymską turystykę „Najgorszy sezon od 9 lat”

Następny artykuł
Aut. nikitabuida z Freepik

Wojna uderza w krymską turystykę "Najgorszy sezon od 9 lat"

Komentarzy 1

  1. Pingback: PERN chce udrożnić logistykę transportu z Baz Paliw - Polon.pl

Najpopularniejsze

  • Rosja intensyfikuje zakłócanie sygnału GPS nad Bałtykiem

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Francuskie „Młoty” zaczęły spadać na Rosjan (WIDEO)

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Atak na amerykańską bazę w Iraku z polskimi żołnierzami

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Czy Izrael stosuje adekwatne środki w wojnie z Hamasem? 22 tys. zabitych w Gazie

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ukraińcy znaleźli sposób na „Szhidy”. Spadają bez użycia rakiet. A co z Polską?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności