Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Chińscy eksporterzy pod presją w wyniku ataków na Morzu Czerwonym

Napięta sytuacja na Morzu Czerwonym ujawnia podatność chińskiej gospodarki na zakłócenia podaży i zewnętrzne szoki popytowe. Zakłócenia zwiększają koszty eksportu dla chińskich przedsiębiorców - podaje Reuters.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/01/20
w News
Statek kontenerowy MSC fot. wikimedia

Statek kontenerowy MSC fot. wikimedia

Share on FacebookShare on Twitter

Wzrost kosztów i opóźnienia

Premier Chin Li Qiang podkreślił podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos konieczność utrzymania globalnych łańcuchów dostaw jako “stabilnych i płynnych”, nie odniósł się jednak bezpośrednio do sytuacji na Morzu Czerwonym. 

Jak informuje Reuters, część chińskich firm – takich jak BDI Furniture z siedzibą w USA – zadeklarowało, że zacznie polegać w większym stopniu na swoich fabrykach zlokalizowanych w Turcji czy Wietnamie, aby złagodzić skutki zakłóceń w handlu. Zdaniem cytowanego przez agencję informacyjną eksperta, Marca Castelliego, założyciela firmy IC Trade, niektóre przedsiębiorstwa chińskie mogą rozważyć przeniesienie większej części produkcji do Indii, skracając tym samym drogę do Europy o tydzień.

Według Reutersa, kontynuacja napiętej sytuacji na Morzu Czerwonym nakłada dodatkową presję na chińską gospodarkę, która zmaga się z kryzysem na rynku nieruchomości, słabym popytem konsumenckim, kryzysem demograficznym oraz powolnym, globalnym wzrostem. Zakłócenia pojawiają się tuż przed rozpoczęciem Nowego Roku Księżycowego w lutym, kiedy ok. 300 mln pracowników migrujących udaje się na urlop a większość fabryk jest zamykana.

Chiński taniec na krawędzi, czyli bańka nieruchomościowa w ChRL

Przekierowanie statków z Morza Czerwonego wokół Przylądka Dobrej Nadziei może wydłużyć trasę o ok. 2 tygodnie, przez co zmniejszy się globalna przepustowość kontenerów, a część łańcuchów dostaw może ulec zerwaniu. Według think-tanku Middle East Institute, Kanał Sueski odpowiada za transport ok. 60 procent chińskich towarów do Europy. 

Chińscy producenci i właściciele przedsiębiorstw cytowani przez Reutersa przyznają, że wpływ ataków ugrupowania Huti na Morzu Czerwonym na chiński biznes jest znaczący, a część przedsiębiorców opóźnia dostawy towarów o niższej wartości i zastanawia się, czy będzie w stanie zagwarantować wynagrodzenia dla wszystkich pracowników. 

Źródło: reuters.com

Morze Czerwone źródłem kolejnego kryzysu w Europie? 
  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: ChinyGospodarkaHutiMorze Czerwone
Poprzedni artykuł

Bałtowie zbudują umocnienia i fortyfikacje na granicy z Rosją

Następny artykuł

Unia wpycha Amerykę w objęcia Rosji i Chin czyli klincz umowy UE-Mercosur

Następny artykuł
Flagi UE i Mercosur fot. CEDOC PERFIL

Unia wpycha Amerykę w objęcia Rosji i Chin czyli klincz umowy UE-Mercosur

Najpopularniejsze

  • Parlament Europejski fot. Polskie Radio PIK

    Parlament Europejski zgadza się na zmiany w traktatach o funkcjonowaniu UE

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Obrona Cywilna w PRL (Jak było?)

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Czym będzie Tarcza Wschód? Wojsko przedstawia założenia

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Kolejny kontrakt na polski hit eksportowy

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Ukraińcy znaleźli sposób na „Szhidy”. Spadają bez użycia rakiet. A co z Polską?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności