Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Dominacja Chin w łańcuchu dostaw EV uniemożliwi otrzymywanie amerykańskich dotacji

Korea Południowa ostrzega, że przewaga Chin w łańcuchu dostaw pojazdów elektrycznych uniemożliwi producentom EV zakwalifikowanie się do programu amerykańskich subsydiów w ramach IRA - donosi Financial Times.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/04/26
w News
Z Freepik

Z Freepik

Share on FacebookShare on Twitter

Koreańskie inwestycje

Minister handlu, przemysłu i energii Korei Południowej Ahn Duk-geun powiedział brytyjskiemu dziennikowi, że jeśli producenci akumulatorów nie zostaną zwolnieni z przepisów dotyczących „zagranicznych podmiotów budzących obawy” (FEOC), najpewniej żadne pojazdy EV nie będą kwalifikować się do hojnych ulg podatkowych, zapewnianych w ramach Inflation Reduction Act (IRA). Seul poruszył tą kwestię z amerykańskim departamentem handlu. 

IRA rozszerzyła ulgi podatkowe na zakup nowych i używanych samochodów elektrycznych z 3,5 tys. do 7,5 tys. dolarów, co miało pobudzić popyt na EV na amerykańskim rynku. Jednak kwalifikowanie się do ulg zależy m.in. od wymagań związanych ze składem akumulatorów, miejscem ich produkcji oraz pochodzenia minerałów krytycznych. 

Działanie ma na celu przywrócenie Stanom Zjednoczonym choć częściowej kontroli nad globalnym łańcuchem dostaw, w którym obecnie dominuje Pekin. Wśród FEOC wymieniono m.in. Rosję, Iran, Koreę Północną czy Chiny. Ograniczenia mają wejść w życie 1 stycznia 2025 roku.

Jak podaje Financial Times, południowokoreańskie zobowiązały się do zainwestowania dziesiątek miliardów dolarów w zaawansowane technologicznie zakłady w USA, aby skorzystać z dotacji IRA na produkcję półprzewodników i baterii. Jednak to Chiny kontrolują ponad 90 procent światowego rynku grafitu do produkcji baterii i ok. 70 procent rynku grafitu syntetycznego stosowanego w anodach akumulatorowych.

Waszyngton ogłosił, że zaoferuje 6,4 mld dolarów dotacji Samsung Electronics, który ma zainwestować 40 mld dolarów w zakłady w Teksasie i w badania i rozwój technologii chipów nowej generacji. Jak podaje dziennik, południowokoreańscy producenci baterii LG Energy Solution, SK On i Samsung SDI, którzy otrzymali miliardy dolarów w ramach IRA, mają stanowić 44 procent całkowitej mocy produkcyjnej baterii w USA do 2030 roku. 

Zdaniem cytowanego ministra Korei Południowej, reorientacja łańcuchów dostaw w obliczu nasilających się napięć na linii USA-Chiny przyniesie korzyści Seulowi poprzez dywersyfikację handlu. Dodatkowo, Korea Południowa nie może produkować wszystkiego w kraju. 

Stanowi to odpowiedź na krytyczne głosy Koreańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Półprzewodników, które obawia się, że duże inwestycje w USA mogą zagrozić przewadze konkurencyjnej kraju. 

Amerykanie chcą odzyskać kontrolę nad łańcuchem dostaw na potrzeby elektromobilności

Źródło: ft.com

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: BezpieczeństwoChinyElektromobilnośćUSA
Poprzedni artykuł

Polskie myśliwce dostaną oręże do walki z radarami

Następny artykuł

„Twardy” udowadnia na Ukrainie że jest twardy

Następny artykuł
PT-91 Twardy okiem rosyjskiego drona

"Twardy" udowadnia na Ukrainie że jest twardy

Najpopularniejsze

  • Bilans produkcji i zapotrzebowania na energię elektryczną fot. PRSP

    PSE publikuje raport i ostrzega przed deficytami energii elektrycznej

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Czym będzie Tarcza Wschód? Wojsko przedstawia założenia

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Kolejny kontrakt na polski hit eksportowy

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Rosjanie szykują ciężką zimę Ukrainie a Ukraińcy odpowiadają 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Skąd Polska weźmie paliwo do elektrowni jądrowych? 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności