Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Paliwa płynące do Europy są przekierowywane z Morza Czerwonego

Co najmniej cztery tankowce przewożące olej napędowy (diesel) i paliwo lotnicze do Europy z Bliskiego Wschodu oraz Indii przekierowywane są na dłuższą trasę wokół Afryki, aby ominąć Morze Czerwone - informuje Euractiv.

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke
2024/01/03
w News
Zbiornikowiec fot. wikimedia

Zbiornikowiec fot. wikimedia

Share on FacebookShare on Twitter

Trasa dłuższa o 3 tygodnie

Jak podaje portal, przeprowadzenie trasy wokół Przylądka Dobrej Nadziei może wydłużyć rejsy tankowców do Europy nawet o trzy tygodnie, co z kolei podwyższy koszty frachtu i zwiększy ryzyko zakłóceń w dostawach. Pomimo problemów związanych z atakami jemeńskiego ugrupowania Huti, nie wszystkie firmy zdecydowały się zrezygnować z oryginalnej, krótszej trasy, biegnącej przez Morze Czerwone i Kanał Sueski. Przedsiębiorstwa takie jak Maersk czy CMA CGM zdecydowały się na powrót po ogłoszeniu przez USA utworzenia grupy zadaniowej “Strażnik Dobrobytu”, mającej chronić szlaki handlowe w regionie.

Konsumenci w Europie odczują efekt działania Huti

Według Euractiv pozostałe przedsiębiorstwa, takie jak Hapag Lloyd uznały, że ryzyko ataków pozostaje zbyt duże i należy zmienić trasę jednostek. Zdaniem cytowanej przez portal firmy analitycznej Kpler, przekierowane statki ładowały swoje ładunki z Bahrajnu, Kuwejtu, Arabii Saudyjskiej i Indii. Jednostki były czarterowane przez Sinopec, Kuwait Petroleum Corporation (KPC), Aramco i Reliance Industries Limited.

Portal podkreśla, że porównując ilość załadowanych towarów, większość handlu nadal odbywa się przez Morze Czerwone. Zgodnie z danymi Kpler, ilość baryłek produktów ropopochodnych przewożona starą trasą wynosi 4,5 mln, podczas gdy wokół Przylądka Dobrej Nadziei ma przepłynąć ok. 2,4 mln baryłek. Jak zaznacza Reuters polecenie przekierowania tankowca może pochodzić od armatora, czarterującego statek lub kupującego ładunek. 

Jak podaje Euractiv, dotychczasowe zakłócenia na Morzu Czerwonym nie wpłynęły znacząco na europejskie ceny paliw i marże rafineryjne, choć europejskie rynki średnich destylatów mogą być wrażliwe na zakłócenia ze względu na sezonowo niskie poziomy zapasów oleju napędowego i paliwa lotniczego. 

Źródło: euractiv.com, reuters.com

  • Magdalena Melke
    Magdalena Melke

    Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Zarządzanie (specjalność: Marketing) oraz Globalny biznes, finanse i zarządzanie (specjalność: Energia na rynku globalnym). Uczestniczka wymiany studenckiej Erasmus+ na Katolickim Uniwersytecie w Lowanium. Project manager w International Public Affairs Academy. Kluczowe zainteresowania obejmują energetykę, stosunki międzynarodowe oraz komunikację.

    View all posts

Tagi: BezpieczeństwoEnergetykaHutiMorze Czerwone
Poprzedni artykuł

Rosyjscy oligarchowie pomimo sankcji i wojny powiększyli majątki w 2023 roku

Następny artykuł

MFiPR: Środki z KPO w Polsce będą na początku kwietnia

Następny artykuł
Euro fot. Freepik

MFiPR: Środki z KPO w Polsce będą na początku kwietnia

Najpopularniejsze

  • Bilans produkcji i zapotrzebowania na energię elektryczną fot. PRSP

    PSE publikuje raport i ostrzega przed deficytami energii elektrycznej

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Czym będzie Tarcza Wschód? Wojsko przedstawia założenia

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Luksemburg czyli finansowa twierdza w Europie. Czy regulacje unijne uderzą w jej fundamenty?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Skąd Polska weźmie paliwo do elektrowni jądrowych? 

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • MON podpisał umowę ramową na 152 Kraby

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności