Track all markets on TradingView
Polon.pl
NEWSLETTER
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • POLON+
No Result
View All Result
Polon.pl
No Result
View All Result

Sankcje zabijają Rosjan… na drogach

W ciągu pierwszego kwartału 2024 roku na rosyjskich drogach zginęło ponad 2,6 tys. osób w 23,4 tys. wypadkach. To mniej niż w pierwszym kwartale 2023 roku, jednak cały zeszły rok był gorszy od poprzednich w zakresie zarówno liczby wypadków jak i ich ofiar. Według rosyjskiej prasy winą wzrostu są m.in. zachodnie sankcje.

  • Mariusz Marszałkowski
    Mariusz Marszałkowski
2024/04/23
w News
Statystyka wypadków drogowych w Rosji w I kwartale 2024 roku fot. GIBDD

Statystyka wypadków drogowych w Rosji w I kwartale 2024 roku fot. GIBDD

Share on FacebookShare on Twitter

Więcej wypadków przez sankcje?

W całym 2023 roku na rosyjskich drogach miało miejsce 132,5 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 14508 a rannych zostało 166,5 tys. ludzi. Wśród tych liczb prawie 800 zabitych i 23,8 tys. rannych to osoby w wieku poniżej 18 roku życia. Liczba incydentów na drogach w 2023 roku była wyższa w każdym względzie w porównaniu do 2022 roku. Wtedy w 126,7 tys. wypadkach zginęło 14172, a rannych zostało 159,6 tys. ludzi. Wśród ofiar było 749 zabitych i 21,8 tys. rannych osób poniżej 18 roku życia.

Statystyka wypadków drogowych w Rosji w 2022 roku. Zielony kolor – wypadki, czarny kolor – śmierć, pomarańczowy kolor – ranni fot. GIBDD

Według Kommiersanta głównym powodem pogorszenia statystyk na rosyjskich drogach są m.in. sankcje zachodnie nałożone na Rosję po jej inwazji na Ukrainę. Ruch towarowy został przekierowany z zachodu na wschód – gdzie występuję znacznie gorsza infrastruktura drogowa. Dodatkowo problemem są ograniczenia w zagranicznym ruchu turystycznym, co powoduje, że Rosjanie w większym stopniu odpoczywają w kraju, korzystając z własnych środków transportu. Rosyjska policja zwraca również uwagę, na fakt, że zwiększyła się liczba importowanych samochodów z Japonii, gdzie obowiązuję ruch lewostronny z samochodami z zainstalowaną kierownicą po prawej stronie. To też ma mieć wpływ na wzrost liczby wypadków samochodowych.

Statystyka wypadków drogowych w Rosji w 2023 roku. Zielony kolor – wypadki, czarny kolor – śmierć, pomarańczowy kolor – ranni fot. GIBDD

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2024 roku statystyka wypadków poprawiła się – w 23,4 tys. wypadków zginęło 2620 osób, a rannych zostało 30 tys. osób. To oznacza o 2,2 procent mniej zabitych i 4 procent mniej rannych względem I kwartału 2023 roku. Jak zwraca uwagę w rozmowie z Kommiersantem Peter Szkumatow, ekspert ds. bezpieczeństwa na drogach spadki te są w granicach błędu statystycznego, a sam trend spadkowy może się pogorszyć w trakcie roku, co pokazują również dane statystyczne. Najwięcej wypadków i ofiar śmiertelnych odnotowuje się w Rosji od okresu wakacyjnego do zimy.

Źródło: Kommiersant/GIBDD Rosji

W wyniku sankcji Rosja zmaga się z pobieraniem opłat za ropę

  • Mariusz Marszałkowski
    Mariusz Marszałkowski

    Redaktor Naczelny POLON.PL. Wcześniej związany z BiznesAlert.pl oraz College of Europe w Natolinie. Zajmuje się tematyką bezpieczeństwa, energetyki i polityki wschodniej. Absolwent Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.

    View all posts

Tagi: BezpieczeństwoEuropaGospodarkaRosjaSankcjewypadki drogowe
Poprzedni artykuł

Amerykanie szykują sankcje na chińskie banki za pomoc Rosji

Następny artykuł

Indie chcą zabezpieczyć dostęp do złóż litu

Następny artykuł
Kopalnia Chuquicamata rudy miedzi w Chile, autor: Reinhard Jahn

Indie chcą zabezpieczyć dostęp do złóż litu

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najpopularniejsze

  • SMOG: Zapomniany problem?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Atak na amerykańską bazę w Iraku z polskimi żołnierzami

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Obrona Cywilna w PRL (Jak było?)

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Huti – jakie są cele organizacji i czy będzie łatwo ją powstrzymać?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0
  • Iran rozbił rosyjski bank, czyli ile Moskwa płaci za „Szahidy”?

    0 udostępnień
    Podziel się 0 Tweet 0

Wydawca

UL. MARSZAŁKOWSKA 84/92 LOK. 115 00-514 WARSZAWA

Redaktor naczelny:
Mariusz Marszałkowski

Newsletter

Koniec z eksportem rosyjskiego gazu przez Ukrainę, „historyczne wydarzenie”

1 stycznia, 2025

Fińskie służby rozpoczęły operację przesunięcia tankowca Eagle S

28 grudnia, 2024

Katastrofa rosyjskich tankowców. Plaże nad Morzem Czarnym pełne mazutu

20 grudnia, 2024

Kategorie

  • Bezpieczeństwo
  • Energia i Klimat
  • Finanse
  • Gospodarka
  • Jagielloński Research
  • News
  • Polityka
  • POLON+
  • Technologia
  • Uncategorized
  • Kontakt
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • RSS

No Result
View All Result
  • Gospodarka
  • Finanse
  • Energia i Klimat
  • Technologia
  • Bezpieczeństwo
  • News
  • POLON+
  • Jagielloński Research

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności